Betalningsalternativ

Du som kund kan betala din order genom

  • Direktbetalning

  • Kortbetalning

  • Klarna Faktura

  • Klarna Konto

Som utgångspunkt blir dina varor levererade på ett av Postnords utlämningsställen. Väljer du leverans till annan adress tillkommer en leveransavgift. Denna visas i kassan under rubriken “Frakt”.

Alla avgifter är inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Direktbetalning

Om du är ansluten till Internetbank hos Swedbank kan genomföra en direktbetalning. När du väljer detta alternativ blir du automatiskt slussad till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt.

När du godkänner transaktionen dras pengarna direkt från ditt bankkonto.

Kontokort

Betala direkt med ditt kontokort (Visa, Mastercard) när du gör ditt köp.

Ingen avgift utgår vid kortköp. Du ska ange ditt kortnummer, personnummer, CVC-kod och kortets giltighetstid. Om möjligt verifieras din transaktion även via 3D-secure. Pengarna reserveras på ditt konto vid beställningstillfället och dras från ditt konto när dina varor skickas. Kvitto på din betalning skickas med i paketet och fungerar som köpbevis.

Vår samarbetspartner för kontokort är ePay som uppfyller kraven för PCI DSS.

Klarna Faktura

Apuls24.se erbjuder även betalning mot faktura via Klarna. En länk till fakturan skickas i ett separat mail från Klarna till dig. Vid val av faktura som betalningssätt har du möjlighet att betala efter att du har fått dina varor levererade. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kronor och dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635). Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna gör en kreditkontroll vid fakturabetalning. Om din kreditansökan inte blir godkänd av Klarna nekas du kredit och Apuls24.se ber dig använda ett annat betalsätt.

Klarna behandlar personuppgifter med syftet att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Vid kontakt med Klarna används personnummer som kundnummer.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.30 - 20.00, fredagar 08.30 - 17.00 och helger 10.00 - 17.00.

För specifika frågor om din faktura, vänligen kontakta Klarnas Kundtjänst: 08-120 120 10 eller info@klarna.se

Fakturaavgift tillkommer för varje leverans.

Klarna Konto.

Hos Apuls24.se kan du även dela upp din betalning i delar med ”Klarna konto”. Vid detta val tillkommer en avgift.

Med Klarna konto som betalningssätt uppger du ditt personnummer vid betalning i Kassan. Klarna genomför då en mikroupplysning för att säkerställa Kundens personuppgifter och för att godkänna köpet. Om ditt köp inte godkänns av Klarna ber Apuls24 dig använda ett annat betalsätt. När ditt köp har godkänts skickar Apuls24 varorna i det namn som tillhör angett personnummer. Du kommer inom några dagar efter köptillfället även få hem ett kontoavtal.

Om det är första gången du använder Klarna konto kommer en första faktura att skickas till dig. Den fakturan betalar du i slutet av nästkommande månad. (Ex. handla i januari, betala i slutet av februari.) Kommande faktura betalar du istället i slutet av varje månad.

För mer information om Klarna konto, telefon 08-120 120 10, info@klarna.se, klarna.se. Vid kontakt med Klarna används personnummer och kundnummer.

Läs mera om Klarna här: www.klarna.se

Säkerhet vid betalning

Vi använder ePay vid kortbetalning. Pengarna dras från ditt konto via PBS. Precis som med personuppgifter är all information överförd med en SSL-krypterad förbindelse för din säkerhet. Detta innebär att informationen skickas via en säker förbindelse som inte kan läsas av tredje part.