Gymringar

Ett sätt romerska ringar kan ge fantastiska resultat med din hemmaträning. Vi har ett stort urval av romerska ringar av hög kvalitet. Romerska ringar passar dig som fokuserar på din träning och som älskar detaljerna i träningsövningarna.

Romerska ringar i plast är perfekta till dig som både vill spara lite pengar och önskar ett set som håller länge. Ett par romerska ringar på barnens gungställning passar perfekt till den aktiva familjen.

Romerska ringar är också känt som crossfit gymringar eller på engelska, gym rings. Det är viktigt att välja kvalitetsprodukter, som våra, för att få en effektiv och problemfri träning med romerska ringar... Läs mer


Romerska ringar 

På Aplus24.se säljer vi romerska ringar av hög kvalitet. Därför har vi ett urval av romerska ringar av den kvalitet som du kan hitta på gymmet. Eftersom våra romerska ringar har en hög kvalitet, kan du förvänta dig en lång levnadstid på din utrustning. Därmed sparar du pengar, då du slipper för att köpa ny utrustning i tid och otid.

Utöver vårt urval av romerska ringar, erbjuder vi träningsvägledning till användning av detta träningsredskap. Vårt mål är att leverera den bästa service vid försäljningen av dessa romerska ringar. 

Dessutom arbetar vi löpande med at utveckla vårt urval av romerska ringar. Så om du är i den minsta tvivel om träning med romerska ringar är något för dig, så kontakta oss och få dig ett vägledande samtal med en av våra anställda. 

Romerska ringar till gungställning

Letar du efter ett par romerska ringar till barnen? Vi har romerska ringar till gungställningen. Vi rekommenderar att du väljer ett par i plast, så att de kan hänga utomhus. Därmed tar de inte skada av väder och vind. Romerska ringar till gungstativet är kul för barnen. Dessutom kan du ta en svängtur när tiden tillåter.

I ”gamla dagar” var romerska ringar i alla träningslokaler. Men det har varit ”glömda” i lång tid i takt med den stora utvecklingen av träningsredskap. En utveckling som var så snabb och gjorde att många av de gamla träningsredskap, som t.ex. den romerska ringen, blev glömt.

Nu när utvecklingen har hamnat i ro, har de gamla och trogna träningsredskap börjat göra ”come back” och ses bl.a. i crossfit sammanhang. Nu är romerska ringar för allvar kommit tillbaka och det är bestämt inte utan anledning. Folk som redan tränar med romerska ringar vet det.

Träning med romerska ringar ger ett av det bästa tränings resultat.  Inte nog med att din styrka sätts på prov, men din balans kommer också i arbete. Genom att kombinera styrketräning och balansträning i den samma träningsövning, aktiverar du fler muskler i kroppen.

Träning med romerska ringar vil medföra:

  • Funktionella och varierande övningar.
  • Hög intensitet vid övningar som: pull-ups, dips, push-ups, muscle-ups m.fl.
  • Liten och bärbar utrustning.
  • Säker träning, som kan användas av alla.
  • Tränar din kropp och gör dig mer muskulös.
  • Läs vår vägledning till träning med romerska ringar eller kontakta oss om du har några frågor. Vi sitter alltid klara till att hjälpa dig mot den rätta vägen.

Romerska ringar - också känt som gym rings, är ett ytterst effektivt redskap som tidigare endast var ett redskap som utnyttjades av gymnaster. Men nu har romerska ringar också blivit en del av hemmaträningen eller som en del av träningen i ditt lokala center. Önskar du en rygg med snygga markerade muskler, då är romerska ringar ett av de bästa redskap som du kan hitta på marknaden. Hos Aplus24.se kan du hitta rådgivning om våra produkter och en kort artikel omkring träning med romerska ringar.

Som du kan läsa i ovanstående artikel, har du möjligheten för att uppnå ett fantastiskt träningsresultat med romerska ringar. Med otrolig träning betyder också rolig träning. Träning med romerska ringar är också annorlunda från annan träning, vilket gör att du förnyar energi till annan träning.

Samtidigt har du möjligheten för att uppnå en enormt effektiv träning, där du har möjligheten för att träna hela kroppen. Vi kommer med 3 övningar du kan utföra med dina romerska ringar. 

Övningar med romerska ringar

Följande övningar kräver inget annat än ett sätt romerska ringar. Både romerska ringar i trä och i plast är ideella till övningarna. 
Romerska ringar. Pull-ups / Chin-ups

Som startposition till denna övning, ska du hänga med fötterna fritt i luften och med ett bra grepp i varje romersk ring. Härefter ska du dra dig själv upp, så att ditt huvud kommer i höjd med dina romerska ringar. Håll armbågen in till sidan och rotera lätt i handlederna. Härmed får du det maximala ut av din pull-ups.
Härefter  sänker du din kropp långsamt ned, så att du kommer till din utgångsposition. Repetera övningen i de önskade antal repetitioner. Till skillnad från normala pull-ups på ett fast element, får du med romerska ringar balansen med i spel. Därmed blir din övning mer effektiv och dina muskler används mer effektivt. Denna övning tränar primärt din rygg, men har också stor effekt på din biceps. 

Romerska ringar. Rows / Body Rows

Som startposition ska du hålla dig i ringarna med sträckta armar, med hälarna på underlaget och axlarna ut för de romerska ringarna. Din rygg och axlar ska inte röra underlaget när du har sträckta armar. Kroppens hålls stel som en pinne. 

Härefter drar du dig själv upp så att ringarna är vid din bröstkorg. Du har fortfarande hälarna i underlaget. Härefter sänker du din kropp långsamt ner igen, till utgångspositionen. Repetera denna övning i det önskade antal repetitioner. Denna övning tränar primärt din biceps, men är också effektiv på din rygg.

Denna övning är mycket balansteknisk vilket gör at du får ett stort utbyte. 

Romerska ringar. Dips

Startpositionen till denna övning tillhör de mer komplicerade övningar, då den testar din balans fullt ut. Håll dig i luften med sträckta armar längs sidan med en romersk ring i varje hand.

Håll balansen och sänk dig långsamt ned med armbågen stäckt bakut. Härmed uppnår du den bästa rörlighet i dina led. Sänk kroppen tills din armbåge är i 90 grader. Håll sig själv i denna position och tryck dig själv upp till startposition. Sänk dig långsamt ned  igen och tryck dig själv snabbt upp. 

Härmed får du maximalt resultat av denna övning som primärt tränar din triceps, men har även stor effekt på din rygg- och bröstmuskulatur. Dips med romerska ringar är en svår övning som skall provas några gånger. Men när du har provat några gånger, vill du inte träna med annat än romerska ringar igen. 

Det extra utbyte du får från att använda balansen i dina övningar, ger dig ett bemärkningsvärt resultat. Träning med romerska ringar har kommit för att stanna.
Du har möjligheten för att träna alla muskler i kroppen, samtidigt som du stärker din balans. Är du i tvivel över hur du ska utföra dina övningar, eller önskar ytterligare information, är du alltid välkommen till att kontakta oss. 

Historien bakom romerska ringar.  

Romerska ringar till träningen är ursprungligen utvecklat av Fredrich Ludwig Jahn. De blev använda till gymnastik och blev kallat för roman rings. Namnet romerska ringar kommer från Italien, där ringarna blev uppfunnit för 2000 år sedan – de blev dock först använt i gymnastik på 1900-talet.


Filter

Filter

  • Pris
    -
  • Tillverkare
    Visa mer ()
  • Materialet på ringarna
    Visa mer ()
  • Handtag tjocklek
    Visa mer ()
  • Justerbar fjädring
  • Ytterdiameter
  • Inre diameter
  • Bredd på rem suspension
  • Längden av banden
  • Maximal lastkapacitet av ringarna
  • Maximal lastkapacitet suspension