365 dagars retur policy 365 dagars retur policy
Fri retur Fri retur
Leverans från endast 39,- Leverans från endast 39,-
Prisgaranti Prisgaranti
Trustpilot Trustpilot

Kettlebell Overhead Swing

Den här övningen är vanligtvis inte en övning som du ser nere på gymmet, den här övningen ses oftast på crossfit. Alla borde dock prova det! Om du gör den här övningen på rätt sätt blir du garanterat öm i musklerna. 

Guide till Kettlebell Overhead Swing:

  1. Stå med fötterna höftbreddsmässigt isär    
  2. Tåerna ska peka framåt och böj sedan knäna något
  3. Se rakt fram när du greppar din kettlebell med ett överhandsgrepp
  4. Häv upp kettlebellen mellan låren och håll ryggen helt rak 
  5. Skjut höften bakåt så att kettlebellen är mellan och bakom låren
  6. Krymp där i rumpan
  7. Andas in medan du driver höften framåt och svingar upp kettlebellen över huvudet med raka armbågar 
  8. Andas ut när du svänger kettlebellen tillbaka mellan benen samtidigt som du trycker tillbaka höften och böjer knäna försiktigt.

Viktigt för Kettlebell Overhead Swing: Det är en sväng, inte en knäböj. Använd höfterna för att driva kettlebellen, inte armarna.

Kettlebell Overhead Swing fakta: Om kettlebellen träffar dig i ryggen gör du det rätt. 

Goda råd för Kettlebell Overhead Swing: Du kan variera övningen med t.ex. Kettlebell Swing 

Denna övning är både en ben- och skinkövning.

Finn din nästa kettlebell här på apuls

På Apuls hittar du alltid ett stort och spännande urval av kettlebells av hög kvalitet Utforska våra olika modeller på den här webbplatsen idag!