365 dagars retur policy 365 dagars retur policy
Fri retur Fri retur
Leverans från endast 39,- Leverans från endast 39,-
Prisgaranti Prisgaranti
Trustpilot Trustpilot

Kettlebell Swing

Den här övningen är vanligtvis inte en övning som du ser nere på gymmet, den här övningen ses oftast på crossfit. Alla borde prova det! Om du gör den här övningen på rätt sätt blir du öm i musklerna.

Guide till Kettlebell Swing:

  1. Stå med fötterna höftbreddsmässigt isär.    
  2. Tåerna ska peka framåt och böj sedan knäna något
  3. Se rakt fram när du greppar din kettlebell med ett överhandsgrepp
  4. Häv upp kettlebellen mellan låren och håll ryggen helt rak 
  5. Påbörja höfterna bakåt tills kettlebells är mellan och bakom låren
  6. Krymp där i rumpan
  7. Andas in medan du driver höften framåt och svingar upp kettlebellen till ögonhöjd med utsträckta armbågar
  8. Andas ut när du svänger kettlebellen tillbaka mellan benen samtidigt som du trycker tillbaka höften och böjer knäna försiktigt.

Viktigt om Kettlebell Swing: Det är en sväng, inte en knäböj. Använd höfterna för att driva kettlebellen, inte armarna.

Kettlebell Swing fakta: Om kettlebellen träffar dig i ryggen gör du det rätt.  

Goda råd för Kettlebell Swing: Du kan variera övningen med t.ex. Kettlebell Overhead Swing 

Denna övning är både en ben- och skinkövning.

Finn din nästa kettlebell här på apuls

På Apuls hittar du alltid ett stort och spännande urval av högkvalitativa kettlebells Utforska våra olika modeller på den här webbplatsen idag!