365 dagars retur policy 365 dagars retur policy
Fri retur Fri retur
Leverans från endast 39,- Leverans från endast 39,-
Prisgaranti Prisgaranti
Trustpilot Trustpilot

Nedåtgående knäböjningar

Med den här övningen tränar du både dina magmuskler och dina höftböjare. Denna övning kan också utföras på många olika sätt och är därför också en välkänd övning som många utför på gymmet.

Guide till Decline Crunches:

  1. Sitt på en snedställd bänk och placera fötterna under kuddarna
  2. Lägg händerna utsträckta på 
  3. Inandas och häll överkroppen bakåt 
  4. För överkroppen tillbaka till utgångspunkten igen genom att rulla/böj ryggraden för att träna magmusklerna. 
  5. Andas ut medan du gör övningen

Viktigt för Decline Crunches:Om du utför den här övningen eller med alternerande vridning i överkroppen ska du koncentrera dig på övningen och känna kontraktionen i musklerna.

Fakta om Decline Crunches: Det finns ingen fördel med att vinkla bänken så mycket som möjligt.

Goda råd för Decline Crunches: Du kan prova att rotera överkroppen. En kombination av Decline Crunches och Russian Twist - på detta sätt får du också träna de sneda magmusklerna

Den här övningen kan utföras på olika sätt, till exempel genom att hålla händerna över bröstet, händerna över öronen eller, som i videon, med armarna utsträckta framåt.

Om du inte tycker att den här övningen är märkbar kan du lägga till en viktskiva eller en kettlebell.