365 dagars retur policy 365 dagars retur policy
Fri retur Fri retur
Leverans från endast 39,- Leverans från endast 39,-
Prisgaranti Prisgaranti
Trustpilot Trustpilot

Stående höjda vader

Det finns många olika sätt att göra stående höftövningar. Ofta görs de med en skivstång i en smith rack, men du kan också göra dem stående på en viktskiva, som du kan se här i videon.

Guide till stående höftledshöjningar:

  1. Placera dig på en viktskiva eller liknande
  2. Grip ett stativ eller en maskin med en hand för att stabilisera kroppen under övningen
  3. Stå på ett ben och placera tårna och den främre delen av fotsulan på viktskivan
  4. Sänk först hälarna så långt ner som möjligt och gå sedan så högt upp på tårna som möjligt
  5. Upprepa denna övning
  6. Gå med det andra benet

Viktigt för stående uppresning av vader: Se till att gå så högt upp på tårna som möjligt under varje repetition. 

Fakta om stående uppresning av vaderna: Den här övningen är en isoleringsövning för soleus (muskeln som gör att vi kan stå upp utan att falla - en av de tre muskelhuvudena som ingår i vadmuskeln).

Goda råd för stående uppresning av vaderna: Om du vill göra denna övning mer effektiv kan du lägga till vikt i form av en kettlebell eller en hantel.