365 dagars retur policy 365 dagars retur policy
Fri retur Fri retur
Leverans från endast 39,- Leverans från endast 39,-
Prisgaranti Prisgaranti
Trustpilot Trustpilot

Arnold Dumbbell Press

Om målet är att bli stor är idolen Arnold Schwarzenegger förmodligen det bästa exemplet. Så om du brinner för att få stora, framträdande axlar är den här övningen kanske inte den sämsta, eftersom den är hämtad från en sida i hans träningsbok.

Guide till Arnold Dumbbell Press:

  1. Sitt på en bänk och håll ryggen rak
  2. Grip två hantlar med ett underhandsgrepp 
  3. Häv dem upp till axlarna med handryggen framåt 
  4. Inandas och tryck växelvis upp armarna över huvudet samtidigt som du roterar underarmarna så att handflatorna pekar framåt
  5. Andas ut medan du gör övningen

Viktigt för Arnold Dumbbell Press: Övningen rekommenderas inte att utföras stående om du har problem med ländryggen.

Fakta om Arnold Dumbbell Press: Med den här övningen fokuserar du på deltoideus (axeln), särskilt den främre delen, den övre delen av pectoralis major och pectoralis minor (de stora och små bröstmusklerna), övre trapezius (muskeln som går från baksidan av skallen och vertikalt ner på varje sida av ryggraden till en av de sista bröstkotorna), serratus anterior (en muskel som har sitt ursprung på ytan av 1. till 8:e revbenen i bröstet) och triceps

Goda råd för Arnold Dumbbell Press:Övningen kan utföras på många olika sätt: sittande med ryggen mot en bänk för att undvika översträckning av nedre delen av ryggen, stående eller genom att trycka upp båda hantlarna över huvudet samtidigt.